top of page
חיפוש

ראיון עם נגה כורם


נגה כורם אלופת ישראל באנדורו

נגה כורם Canazei ITALY EDR WORLD CUP 2023


נגה כורם היא ישראלית אבל רוכבת אנדורו מהטובות בעולם כולו.

ביום האישה זה אנחנו רוצים לחגוג את הישגיה הרבים בתחום האופניים התחרותי בעולם, ותרומתה הרבה לקהילת האופניים ולתחום. תודה על כל זאת ועל יותר מ-5 שנים של שיתוף פעולה עם ג׳ינגה!


את מסכמת לא פחות משש עשרה שנות מקצוענות ברחבי העולם ובתחומי רכיבה שונים, אילו רגעים הכי זכורים לך מכל מה שעברת?


ראשית, תודה שהזכרתם לי שאני כזאת זקנה 😊

אחד הרגעים הכי משמעותיים בקרירה שלי היו שהמאמן שלי עוז דודאי התקשר אלי בזמן שהייתי בדרך לטיול שנתי עם בית הספר, וסיפר לי שהתקבלתי לנבחרת ישראל ושאנחנו טסים לתחרות בשויץ. כל כך התרגשתי מכך. לאחר כמה חודשים טסתי למחנה האימונים והתחרויות והתחרתי בתחרות אופני ההרים הראשונה שלי בחו"ל, שם סיימתי במקום ה-7 בגביע שויץ היוקרתי. זה היה הרגע שבו הבנתי שאני רוצה להיות רוכבת מקצוענית ושאולי אפילו יש לי את היכולת להיות טובה בזה.

 

מי האנשים שהכי עוררו בך השראה בתוך כל זה?


הרוכבים הישראלים המובילים בזמנו, שלומי חיימי שחיי אופנים 24/7 התגורר חודשים רבים בשנה בחו"ל, התאמן והתחרה בקבוצה אירופאית והגיע להישגים מרשימים ושבת מלא קירות זכוכית.

גם דרור פקץ שהיה בכמה שלבים בחיי כמו מנטור, לימד אותי הרבה על מקצוענות. כמובן שגם ענבר רונן שהתחרינו אחת נגד השנייה שהייתי בת 19 והיא כבר הייתה אמא.

ואיך אפשר שלא, רן מרגליות, שהיה הרוכב כביש המקצוען הראשון בישראל, ולימד אותי שגם הבלתי אפשרי הוא לגמרה אפשרי ועד היום הוא מעורר בי מלא השראה.

למדתי מכל אחד מהם המון במהלך הקרירה וכמובן שמאוד אנשים מדהימים נוספים.


הצלחת להגיע לפסגת הספורט הזה שרוב הספורטאי העלית שלו הם גברים. האם נתקלת בקשיים קשורים למגדר בקריירה שלך?

איך הצלחת להתגבר על הקשיים הללו? האם יש רגע שזכור לך כניצחון?


ענף האופנים בכל תחומיו הוא באמת עם שליטה גברית מאוד בולטת. גם הרוכבים, וגם אנשי הצוות הם לרוב גברים. בתור אחות לשני בנים, תמיד הרגשתי בנוח עם גברים, והרבה פעמים הרגשתי יתרון להיות אישה כי הייתה לי הרבה חשיפה שעזרה לי במציאת ספונסרים שעזרו לי להתקדם מקצועית.

ללא ספק היה לזה מחיר, בהרבה מהסיטואציות היה קשה להיות הבת היחידה, בגילאים צעירים זה היה פחות בולט, ובשנים האחרונות הקושי הזה תפס מקום יותר משמעותי.

מ2017 אני בענף האנדורו, שם יש הרבה יותר גברים מנשים, מאנשי צוות, למתחרים. בשנה הזאת הבנתי שהמתחרות שלי יכולות להיות גם חברות מאוד טובות וביליתי המון שעות עם הבנות שהיו מתחרות צמודות שלי. אני חושבת שהחיבור איתן, הקשיים במשותפים והשיתוף גרמו לי להרגיש יותר "רגילה" ולהבין שאני לא לבד בהרבה מהסיטואציות.

כמה שנים לפני שהתחלתי להתחרות אנדורו, הייתי חברה בסגל אולימפי, שם היו לנו מפגשי נשים של אתנה, נפגשנו מלא ספורטאיות בכירות מענפים שונים שם דיברנו על החיים, והבנו שלמרות שהענפי ספורט שלנו שונים לחלוטין, לכולנו יש את אותם הקשיים, המפגשים האלו הכירו לי עוד הרבה בנות חזקות ומרשימות.


כספורטאית הישגית ברמות הגבוהות בעולם, מה משטר האימונים שלך? מה הטיפים שלך לרוכבים אחרים שרוצים להגיע אל הפסגה? איך נראה יום תחרות?


אפשר להגיד שכספורטאית, אין לי ממש חגים/ סופשים וחוץ מיום מנוחה אחד בשבוע ופגרה של כמה שבועות בשנה, החיים הם ברובם סביב האימונים, וההתאוששות ובנוסף אני מנהלת את ליגת האנדורו הישראלית, דבר שללא ספק פוגע בתאוששות, אבל ממלא אותי בסיפוק.

אני מתאמנת בין אימון 1 ל3 אימונים ביום, הכוללים אימוני כוח בחדר הכושר, אימונים אופני כביש, קרוס קאונטרי וכמובן שאימוני אנדורו ספציפים, בתחילת העונה אני גם רצה.

לקח לי הרבה שנים להבין שבשביל להצליח צריך להנות מהדרך, וגם למדתי שחשוב לי לעסוק בעוד משהו חוץ מרק רכיבה.

 אז הטיפ שלי לספורטאים צעירים הוא – תהנו! שימו לב להקדיש זמן לחברים, למשפחה, ולתחביבים נוספים, למרות שספורטאי מקצועי צריך לשים את הספורט במקום הראשון אם הוא רוצה להצליח, חשוב מאוד גם לא להזניח את כל השאר וגם להנות מהאימונים עצמם ומאורך החיים, אם לא נהנים מאוד קשה לשמור על האורך חיים הזה לאורך זמן. וחוץ מזה ש- Fun is fast 


בשנים שלך כרוכבת עלית היו לך הישגים רבים. מה ההישגים שהכי זכורים לך ומה אלו שאת הכי גאה בהם? 


אני חושבת שההישג שאני הכי גאה בו זה מקום 5 באליפות העולם בקרוס קאונטרי בנוער (2009) עד היום אני בשוק מעצמי שהייתי מקום 5 בעולם! גם בזמנו הייתי בשוק, וחשבתי שזה קרה "בטעות" או שהיה לי מזל, אז לאחר אליפות העולם יצאתי לעוד 2 תחרויות גביע עולם באירופה, בהם סיימתי במקום ה-5 ו-4 והוכחתי לעצמי (ולכל האנשים ה"טובים" מסביב) שאני באמת בחמישיה הראשונה בעולם דבר שעד היום אני מאוד גאה בו.

בשנים האחרונות הייתי מדורגת מספר 2 בעולם באנדורו, ובאופן עקבי על הפודיום בשנה זו(2019). הישגים נוספים:

מקום 11 בגביע עולם ב- U23 בקרוס קאונטרי

מקום 19 באליפות העולם בU23 בקרוס קאונטרי

ניצחון ראשון בגביע העולם באנדורו כרוכבת עצמאית במדירה (2017)

2008 חתמתי בקבוצת GT העולמית ובמשך 6 הייתי רוכבת מקצוענית שמשתכרת מרכיבה דבר שהיה לי חשוב מאוד.

מקום 2 בגביע העולם באנדורו בויסלר- קנדה התחרות הבכירה ביותר בסבב.

ועוד עשרות פודיומים בסבב האנדורו העולמי שהראו לי שההשקעה משתלמת.

הישג נוסף שאני מאוד גאה בו הוא הקמת ליגת האנדורו הישראלית שהפכה להיות הבייבי שלי בשנים האחרונות.


 

בתחומי ספורט שונים בעולם מדברים על שוויון מגדרי. כך לדוגמא אירועי טניס גדולים מרתונים של ריצה מציעים פרסים זהים לגברים ונשים. האם יש לך מחשבות על שוויון בתחום רכיבות השטח? מה זה אומר מבחינתך?


בהחלט יש לי ולקולגות שלי הרבה מחשבות בנושא, לצערנו ענף האופנים מאוד לא שוויוני, מבחינת משכורות, חשיפה תקשורתית וכו. בשנים האחרונות הפרסים הכספים בענף אכן שווים אך הם מאוד נמוכים כך שאין לזה משקל משמעותי. בענף האנדורו אנחנו אפילו מתחרות על אותו המרחק ועל אותם המסלולים שהבנים מתחרים, אבל עדין המשכורות לרוב לא שוות.

אני ממש שואפת לעשות בתחום הזה יותר ברגע שאפסיק להתחרות באופן מקצועי, אני חושבת שזה עניין שצריך לדבר עליו ולטפל בו בשביל שיהיה שוויון בהמשך.


מה לדעתך חשיבות ייצוג נשים בספורט? האם יש נשים שגרמו לך לרצות להיכנס לתחום כרוכבת תחרותית?


בהחלט! שהייתי בת 12 בערך, ראיתי תחרות של רד בול ביפו, שם היו כמה רוכבות שקפצו רמפות ענקיות, אני זוכרת את עצמי עומדת שם בשוק ואמרתי למי שהיה איתי שגם אני רוצה להיות כמוהן ולעשות קפיצות כאלו משוגעות. גם בנקודות נוספות בקריירה ראיתי רוכבות בכל מיני תחומים שנתנו לי הרבה מוטיבציה והראו שגם בנות יכולות להיות מטורפות בספורט.


יותר ויותר רוכבות שטח תחרותיות מקוות להצליח ולקבל במה בתחרויות ברמות הגבוהות ביותר. האם יש לך להציע להן עצה או כמה מילים להשראה?


אני באמת חושבת שFUN IS FAST ושבשביל להצליח צריך להנות ממה שעושים, בטח שברכיבת אופנים.

אז בנות, אני ממליצה לכן כמובן לעבוד קשה בטירוף, לאכול טוב, לישון טוב, להתאמן טוב, לנוח טוב, אבל לא לשכוח להנות מהדרך. הזמן עובר כל כך מהר וחשוב כל הזמן להזכיר לעצמכן למה בכלל התחלתן.

חוץ מזה ממליצה לכן להעז לחלום, גם אם לפעמים החלום הזה נראה רחוק או כמעט בלתי אפשרי.


מחכה לראותכן על קו הזינוק בתחרויות.


נגה, את ספורטאית מעוררת השראה ואישה חזקה!

תודה רבה על התובנות, החוויות והמידע המעניין שחלקת איתנו.

בהצלחה בהמשך!


נגה כורם עם חולצת אלוף ישראל

נגה כורם Swiss enduro series Laax

189 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page